Part I. Generalitati

SOLIS este o solutie pentru managementul vanzarilor si relatiilor cu clientii pentru firme de distributie.

Structura bazei de date

SOLIS realizeaza managementul intregii activitati de vanzare si va permite sa inregistrati in baza de date toate informatiile legate de clienti, produse, evenimente si documente. Dat fiind ca toate modulele SOLIS contribuie la dezvoltarea unei baze de date unice, exista un set de reguli generale pentru organizarea eficienta a informatiei.

Baza de date SOLIS se construieste in jurul unor date primare: clientii si furnizorii, respectiv produsele. Trebuie retinut ca in sistem informatiile se inregistreaza intr-o anumita ordine. Datele secundare trebuie atasate structurilor deja existente la un moment dat.

Astfel, pentru a adauga un produs, trebuie sa va asigurati ca in baza de date exista deja furnizorul; pentru a inregistra un nou contract trebuie sa existe clientul si produsele, etc.

Si in cazul stergerii datelor este valabila aceeasi observatie: nu se poate sterge un document, un eveniment, o persoana, un client, etc. din baza de date, daca exista informatii corelate, construite pe acestea.

Daca doriti sa stergeti o oferta, va trebui stearsa mai intai lista de produse. Daca doriti sa stergeti o persoana de contact, va trebui sa stergeti mai intai vizitele s.a.m.d.

Nu toate informatiile din SOLIS se pot sterge, dar exista optiuni de anulare.

Inregistrare date

Pentru inceput, in baza de date trebuie introduse datele primare. Datele primare sunt cele care alcatuiesc structura pe care urmeaza la sa fie adaugate restul informatiilor, pe masura ce utilizati sistemul.

De obicei, in baza de date se introduc initial clientii si furnizorii, apoi produsele. Ulterior, se pot inregistra oferte, comenzi, contracte, documente de gestiune, etc., insa doar daca exista deja in baza de date toate informatiile care le conditioneaza.

Meniuri SOLIS

Fiecare pagina din sistem are in partea de sus doua meniuri.

  • Primul dintre cele doua este meniul principal SOLIS, acelasi indiferent de pagina curenta. Prin el aveti acces rapid la toate modulele.

  • Cel de-al doilea meniu este unul contextual si contine optiuni de lucru in directa legatura cu pagina curenta. De obicei, in meniul contextual exista un link de intoarcere la pagina anterioara, precum si linkuri la paginile urmatoare.

Constantele sistemului

Listele verticale din sistem ajuta la optimizarea activitatii. De cele mai multe ori, aceste liste cuprind optiuni de grupare a datelor, de etichetare sau de plasare a acestora in baza de date.

Clasificarea clientilor se poate face folosind conceptele de clasa si categorie. Puteti alege de exemplu o serie de clase de importanta si o serie de domenii de activitate ale clientului.

Tipul vizitelor comerciale sau de service se alege dintr-o lista verticala care cuprinde o serie de valori. Aceasta lista poate fi editata in functie de nevoile dvs.

Constantele cuprinse in liste pot fi definite in sectiunea de administare.

Utilizatori

Pentru ca o persoana sa poata folosi eficient sistemul, trebuie sa fie inregistrata ca utilizator.

Astfel, va figura in listele de utilizatori din interfata (reprezentant vanzari, inginer service, persoana, etc.) si va putea apela informatiile legate de propria activitate.

[Tip] Observatie

Daca un utilizator nu este inregistrat, nu va putea sorta reminderele personale, de exemplu.

Lista de utilizatori se poate edita in sectiunea de administrare

logo